Wednesday, September 16, 2009

help..help..help..

aku memerlukan sedikit bantuan dari kome-kome sekalian..bantuan buah pikiran dari mereka yang agak2 bijak bestari..kalo tak berape nak bijak sampai rase leh bagi idea mengarot,anda dilarang sama sekali cube memasang niat untuk mengkomen..ini adelah serius ye...lagipon blog aku ni seswai untuk bacaan mereka yang mempunyai akal sahaja..yang tak berakal please leave sebelum aku halau dan membuatkan ko berasa hina sekali sampai rasa nak bunuh jiwa.

aku berada dalam dilema anggur untuk memasokkan sejumlah barang ini...


kotak aku ade 1 je..



*dan tambahan sepasang kasot sport dan sepasang kasot kiriman orang yang masih belom dibeli beserta pkaian2 ku,dan barang2 lain* ke dalam beg sebesar ini...




nampak mustahil bukan??aku pon rase begitu..jadi sebagai option len nye..adekah patot aku beli beg di bawah ini..


brand: regatta
harga: approximately rm240
saiz: 65 liter or 85 liter


dengan harge 40 pound??tapi rase macam buruk uh beg ni..rase nak sumpah-sumpah color die yang begitu tidak interesting itu...tapi ni jela yang agak-agak murah memandangkan aku kais pagi makan pas maghrib..jadi jangan sape-sape berani nak suggest "angkatla deuter lawa sket"..tu memang nak kena terajang sampai masok sepital..aku sensitip bab-bab duit ni yeh...

*maafla kan..aku memang tadak ilmu la pasal rucksack nih...*


ok sekarang homework anda ialah menjawab soklan2 berikut:

1- perlu tak aku beli rucksack itu??

2- beg sebesar itu leh jd hand luggage ke??

3- slamat ke kalo aku biar die masok dlm perot flight besendirian tanpa pengawasan aku??

4- ade ke kunci or ape2 yang leh jamin keselamatan si rucksack ini dari dicerobohi??

5- brand ni ok ke??kang aku bawa sampai airport da roboh...itu sangat memalukan aku selaku pelancong..muahahaha...

6- pastu saiz yang perlu aku beli..65liter ke,85 liter ke 100 liter??


jadi,sesiape yang agak-agak berkenderaan rasmi BOEING or AIRBUS..or ade mak ayah yang bekerja ngan airlines ke-ditujukan khas kepada ayin senanye..atau mereka yang biase berbackpacking..diminta jasa baik budi pekerti anda jawab soklan aku di atas..or kalo ade option len pon sangat dialu2kan..tengkiu daun keladi..


owh ye,just to share..last weekend aku g outlet store and terjumpe ini..

si katak lambo


adekah menatang ini pon dijual die outlet store??adekah harge die lagi murah dari kedai2 diluar seperti barang2 dlm outlet store ini??sesiape berminat sile berkunjung ke york outlet..sekian.

11 comments:

rAmiZa.mY said...

jaoh sebatu gmba..
kale pink bwh tu bape?
mane lg lawa ngn deuter kt blog tuh?

Shepha said...

kaler pink xde?

mrs radin said...

nak jugak!!!!

melur natasha said...

mija: deuter semat lg..

shipa: ade biru ngan kelabu..buruk kan wane die??

mira: sure ke nak??

mia sarah hemiza said...

yg kasot tu komfem la ko kene buang kotak die.takde harapan. beg tu mmg buruk. jujur. hehe..

rAmiZa.mY said...

tu ah..xda satu pn beg regatta yg cun..
melainkn ko jupe yg cun kt mane2 outlet store..
mcm kate mek, kotak kasut kene buang..
dan sila check ngn emirates, sbb kadang2 polisi airlines lain..

mrs radin said...

sure nak..kalo beli..pkai r dolu.wat ltak brg2 tu..nant kan blk sini bagi la kt driku..!!bole x milo?uwaaa...i xkrim pape pon.

mrs radin said...

btol2..buang sume kotak2 tu..walo sgt syg sebenanye..

Shepha said...

buang je kotak tu.aku rela.*tsk*

rAmiZa.mY said...

tu mira nk beg tu..siap kasi ko pkai dlu ag..
okla, xda la melepas pluang beli deuter ;)

melur natasha said...

orait mira..cpt online kite diskas...

 
Template by suckmylolly.com