Wednesday, September 2, 2009

road to scotland part 2~


sambungan jalan hari petama xabes lg rupenye..miss plak 1 lg tmpt called calton hill..atas bukit ni ade monumen pelik..nak kate die adelah runtuhan bekas2 castle or tembok besar scottish, xpulak..kate pemandu pelancong a.k.a encik calok monumen ni mmg khas untuk memperingati sape ntah...im not interested to listen explanation pasal bangunan pelik ni sbb aku da excited ngan view dr bukit nih..rase nak bertukar jadi rani murkeji tak pon twinkle khanna je..leh golek2 atas rumpot yg nampak empok nih..geram rasenye...hahaha...angin yang agak2 kurang sopan ini pon sungguh menggoda sampi menggeletar satu badan..abes tudung aku ko tiup,terjejas kekiutan aku


monumen pelik..


dengan besusah payah aku panjat mende nih tanpa safety harnest lg..kalo jatoh kompom sakit tulang temulang..akhirnye sampaila aku kt tapak monumen pelik yang mempunyai tiang-tiang gemok lagi tinggi lampai disambot angin dan awan yang hitam..ohooo...nak ujan..


firas kesejukan dibaham angin


anak kecil ini menguet-nguet mcm ulat beluncas..



habis sudah perjalanan hari pertama...



hari kedua

bgn pagi yang tak berapa nak pagi hari kedua siap2 n tros heading to glasgow..40 menet on the road smpila di glasgow..tempat pertama yg disinggah bknla landmark glasgow, tapi kedai menjual pinggan mangkok..sungguh menghilangkan napsu bergamba..dan yang lebih sadis DSLR tertinggal pulak..sungguh mengecewakan..dabel kelukaan dihati..*tibe-tibe,tak semena-mena*..

ble tgk kt pinggan2 mangkok tu rs excited plak..murah gile la plak brg kt cni..luminarc,corelle,pyrex,corning ware arcopal xde cini okeh..alahai...ko tgg aku kawen nnt aku datang wahai kedai... 1 set corelle leh dapat 40 pound..ko cari kt mesia tengok..sekeping pinggan pon rm30..tu pon kalo sale..aku plak yg lebih excited..kakak dari xde napsu nak beli pinggan aku hasot smpi penoh troli..hahaha..ble lg ko nak belikn..memang tgk pinggan mangkok kt sini trigger napsu membeli belah betol...

tiga set mangkok corningware ini beharga almost 40 pound.


4 soup bowls ini berharga 2.50 pound


mug kiut bermotifkan zoo ini beharga 50pence sebijik=rm3


yaaa..aku sgt jatoh hati dgn isi kdai walopon kdai ni buruk..hahaha..destinasi seterusnye adelah stadium celtic..xfemes sgt pon tp aku masih knal..smpi je kt stadium...ngah nak kuar kete nampak 1 kete BMW nih..wow..lawanye...ade sorg makhluk ni kuar n kanak2 kecil tros g kt die mntk otograf...waaa...ni kompom player..aku pon ngan pnoh gatai g la kt die yg ngah punggah barang..tp kechewe skali DSLR xde..iphone pon iphone la...naseb gamba ok..kalo tak mmg aku bekampung kt ctu tunggu player len datang...


goalie celtic..Artur Boruc aku tinggi lampai die tinggi menggalah..jadi bukan aku yg pendek okeh...


dari celtic tros ke kdai maka untuk fast-breaking..


calzoni ini terbaik skali..





sile berkunjung ke restoran turki terdekat..makanan mereka superb...saya sudah terpikat...jatuh cinta lagi..lagi lagi ku jatuh cinta..lalala~~ adekah die pkai caller ringtone lg heh???hampir setahun sudah tidak mendgr suara..


end of road to scotland part2.sekian.



5 comments:

aidil said...

perghhh... ensem gak mat salleh tue eh.. hehe..

melur natasha said...

mude beb...

rAmiZa.mY said...

jatuh cinta lagi..
lagi2 ku jatuh cinta..
harus bagaimana..
ku bingung memikirkannya~~~


teringat tgk performance matta smbil bkata; "matta best"..
sungguh memalukan apabila ianya d jual d serata indon n malaysia

Shepha said...

kacak.

melur natasha said...

ha aa..kacak...awek hot...polish la kate kan...

 
Template by suckmylolly.com