Tuesday, September 1, 2009

road to scotland part 1

pas 2 minggu counting days hidup aku mmg penoh ngan menghitung hari kan?? akhirnye tibe la waktu yg ditunggu2...cewah...xdela tunggu sgt pon,senanye aku bajet akan betolak on saturday..skali kakak balik cakap 'cpt siap2 kite betolak kol 7 kang'...aku pon selaju cahaya naik atas kemas brg2 yg perlu, tp aku rs mcm semuanye perlu..beg pon da besar mcm nak g haji..dr iron smpila facial wash sumer aku angkot..kol 7.30 mlm kitorg pon betolakla...mengikut kate garmin yang slalu ade suara pempuan gojes cakap drive one point five mile,turn right, ngan kelajuan sedemikian,tayar kete akan menjejak scotland pada pkol 12.++ mlm..lame bukan...aku pon da terpikir abesla kematu aku dok dlm kete seat keras nih...tetibe terbayang kia cantikku..aku merinduimu..yes i do..u too..u knoe who u r..


berbuka la aku dlm kete pada pkol 8.17 mlm..sian..mkn atas jalan,tetibe tringat plak dulu slalu je buka atas jalan raya sbb terlewat balik dr bazar ramadan..lagi sadis sebab xde kete lg zaman tu, nek kenderaan 2 roda jek..aku sebagai pembonceng yg serba boleh pon mengunyah makanan kt belakang sementara smpi rumah..sdap rasenye ble makanan bersalot asap kereta n bau bitumen sumer bagai...*panjangnye flashback* da kenyang makan ape lg,ngan angin sepoi2 berbisik celah2 tudung aku pon tdo..tetibe terjaga..kakak da kuarkan suara gelabah..tgk kiri kanan utan..lampu jalan xde..waaa...scary owh...pastu patah balik..jalan punye jalan..patah balik...semua jalan sgt scaryy...hati ckp jgn risau kt UK xde antu raya,xde pochong, xde hantu lilin..UK ade dracula je...ok,hati kembali tenang...lagipon bln posa manade hantu...jalan punye jalan..aku tdo lg..hahaha..sumpah xtakot dh walopon jalan mcm haram..siap lopak2 mcm jalan mesia..mengganggu mimpi indah btol..yer aku boley bermimpi walopon tdo atas kerusi mase dgr ceramah orientasi metrik dlu..mmg aku sgt berkebolehan..br nak tdo balik da smpi edinburgh..welcome to scotland wahai diri sendri..taniah taniah..


hari petama..
jalan2 area edinburgh je..g bangunan parlimen scotland..pastu jalan kaki panjat bukit g castle..sumpah penat..dgn posa..lg memeritkan adelah mendaki bukit 45 darjah dengan ini...



yaaa....terbaik bukan??naseb aku xjatoh tegolek ms turun bukit..seperti kebiasaan..ni juga adelah salah kakak aku...aku ngan penoh pengharapan tanye die, 'kite ade mendaki ke jap lg'..'xde' jawab kakak aku spontan...yer..mmg kite tak mendaki...tp mencanak aku nak smpi kt castle atas tu...ompuith ni pon satu,castle xleh dok tanah pamah ke uh???asek2 atas bukit..bajet xbanjir la tu...mmg tak pon..


ni br permulaan bukit yer...


edinburgh plak ade pesta waktu nih..pnoh btol manusia kt cni..kakak aku da cuak takot anak die kn h1n1..tp best pesta die..xdela nampak mcm fun fair mesia yg men tangkap anak itik kuning dlm kolam yg punggung die ade tulis nombor2 betuah tu..at leastla,mereka lebih kretif nak cari duit...

edinburgh penoh makhluk ALLAH


kagum aku ngn brother dreadlock nih..


aku xpaham ape dorg ni cube buat senanye...


at least brother ni nyanyi lagi best dari pemenang2 AF stiap musim..


dua makhluk ni sgt kelaka..


lpas pegi castle,jalan la kitorg menuruni bukit..and of kosla aku yg blakang skali ngan kasot tinggi nye turun bukit..rs nak baling je kasot nih,naseb baik aku beli gune duit sendri..xjd tros nak baling..pnat gile kaki dok break turun bukit..rs nak cabot kaki letak dlm ais pon ade..da pnat2 break kaki smpila kt edinburgh punye monumen..lawa..tp itam je..btolla iklan ckp hitam itu menawan..seksi skali bangunan ini..




hari petama xde rase best pon..knape,ntahla..aku pon xtau..tgk kdai2..mahal..shirt i love scotland pon smpi 20 pound..mgkn sebab die nampak aku macam arab yang kaya raya kot..sori okeh i nak beli tshirt bodo smpi rm120..bek mkn sate lg baik..tgk kdai makan,selebet je..hahaha..kebab pon mahal...
aku tidak menipu bukan...


tapi scotland sejuk gile compared to leeds..angin betiup dgn tiade budi bahasa, smbl bertiup menggigit tulang temulang..naseb aku takde estoperosis...



end of road to scotland part one~~



p/s: tq bro for the song..sgt nyucuk hati yg sudah pecah...hahaha

7 comments:

Shepha said...

iron battery tak jumpa lagi ke?
aku nak pinjam.

melur natasha said...

xjupe lg...carikan...

rAmiZa.mY said...

ape ko beli utk ak?

melur natasha said...

aku beli kenangan..mahal owh...hahaha

aidil said...

perghhhh... sies.. aku x bohong.. mcm journey to the west.. catatan si pengembara jalanan... mcm dah mengelilingi dunia..

aidil said...

hehe..

melur natasha said...

senyap uh aidil..

 
Template by suckmylolly.com