Thursday, September 24, 2009

london



first time backpacking,xsangka tempat petama aku berbackpacking adelah D'London.. wahh.. sungguh kagum dengan kemampuan diri sendiri.. bekpeking kt london ni pon ditanggung sepenohnye oleh diri sendiri..kredit untuk diri sendri.. clap pipel.. clap.. trase mcm sekaya mohamad al-fayed plak.. muehehehe

17hb,jam 0500 pagi da tekocoh-kocoh nek teksi nak g bus station..driver teksi siap ckp kalo tertinggal bas,tanggungjawab sendiri..baik pakcik..takot noo kitorg claim duit tiket bus..sampai kt stesen masih sempat lg nak snap 4,5 keping gamba..kos bus ke london two way ticket menelan 25 pound dari jumlah wang saku aku..mahal gile bagi aku yang fakir di bumi Uk nih..setelah 4 jam bermastautin dalam bus sampai la di london..




tempat petama adelah di malaysia hall..check in sebab malam ni akan bersemayam disini..non student,charge 1 malam bilik single adelah 15 pound..kad metrik universiti malaysia tidak diterima ya...harap maklum..

officially, perjalanan pertama di hari pertama adelah menuju ke stamford bridge..excited btol nak beli barang kiriman rakan2..*mulia gile hati aku mase nih* mencari baju sarah dan jersi itam ayin..tringat jugak pada mereka yang lain..pateh,shipa..aku kekeringan..kalo aku bertilamkan duit,mesti aku beli kt korang pada ketika ini..aku beli ape yang mampu je la yeh..maaf rakan2..uhuhuhu..



















tempat kedua,nek tube menuju ke knightbridge..bercita-cita untuk soping di london..wahh..hebatnye diriku...tapi...percayakah anda bahawa aku menghabiskan bbrp ratus pound didalam harrods ni membeli barang??percayalah kerana ia benar2 belaku..aku membeli barang buatan jepun yang cume bulih didapati di harrods kt UK ini..aku bukan beli mineral water yer mija..ahahaha..walopon kesian tak ade henbeg mahal,sling beg murah aku nih bleh gakla simpankan duit yang buleh dileburkan di harrods ni..*so keep your mouth shut $#%@&*ok sori..no more bad words..promise.



stesen seterusnye adelah rumah seorang kakak yang sedang berPhD di emperial college..hebat kan..bile la aku nak bijak bestari begini..iftar free la hari itu..sungguh enak ble dapat makan free rupenye kan??borak punye sembang,jam 0030 br balik..aduih,ngantok gile..sampai plak mesia hall,siap kn sound sbb balik lambat..ciss biadap btol receptionist tu.siap tanye sekarang da kol brape..sungguh tiade manners..



hari kedua,setelah check out dr mesia hall yang biadap receptionnye,kami mencari tren stesen..terbang lagi 5.60 pound untuk one day travel ticket.stesen petama adelah arsenal..kt sini xbeli banyak pon..since duit da kering kan...



kemudian,amik tren dari utara london ke selatan london pulak..skali lagi,ke stamford bridge..pasni kalo orang tanye,bape kali dah g stamford bridge??da bleh jawab dua kali la kan...lawatan kali kedua nih nak tukar baju..dr stesen fulham broadway,menuju plak ke national museum...

dlm museum banyak btol denesor..memula rase excited tengok denesor..lame-lame rase nak muntah plak..dari ayah denesor, sampai tulang denesor sumer ade..slain denesor, ade berlian...wohoooo..ade jade gemok..ade berlian..zamrud..pastu adela binatang2 leh..and..ade wombat..sungguh comel binatang ini..hadiah beday ke 24..sile belikan saya seekor wombat plz...





dari museum..nek lagi tube menuju embankment..ade big ben disitu..jam besar gedabak yang sakit tengkok nak tengok beliau...dari situ pon leh nampak roda ferris london..dari situ berjalan kaki menuju telfagar square..hari tu ade fashion show..jd ramai la manusia..on the way tu,jumpe rumah rudyard kipling..ingat lagi literature english spm???



sampai kat telfagar square, ade chess gemok...display untuk minggu tu je..dari citu..running plak ke buckingham palace, dengan harapan kalo tak dapat tengok prince william,dpt tengok guard pkai topi tinggi tu pon jadila..tapi kechewe..bukan kate nak tengok prince,guard tu pon pkai uniform len plak..huh..tapi kan..btol ke orang kate,dorang pkai pampers???




dari buckingham, nek tube turun di bayswater..menuju ke malaysian hall..iftar disana..food mabeles..harga untuk nasi putih+paru goreng cili+ayam perci+teh tarik=6 pound..xtaula nk ckp murah ke mahal..tapi ramai la sangat manusia disitu...abes je iftar,solat, ade lg segerombolan mat saleh masok makan..murah kot...

malam tu, bus menuju pulang ke leeds pada pkol 10 malam..tp sebinier lom beli..otw ke tube stesen tu,beli la sebinier,jam pkol 2115..xsempat nak pilih2..kaut je..pastu belari2 g stesen kejar tube..tukar tube lagi..pastu lari2 cari victoria stesen..terase macam pelancong betol..ngan beg kat belakang, kalo jejaka kacak tengok kompom die die baca doa tolak bala tengok kitorg..

itu saje summary pejalanan ke london.sekian

entry ini sungguh membosankan..mungkin kerana diri tidak sehat maka idea pon berlari kuar dari kepala..sungguh tragis.

11 comments:

rAmiZa.mY said...

dorg kate guard buckingham tu mmg tuka2 uniform..
kalu x silap masa thn lepas ade guard berbaju melayu..
org kate ah..
ak miskin, xmampu g london..hahaha

Shepha said...

ntah mija ni.
dah la hanbag tak mahal.
tak mampu g london plak.HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

melur natasha said...

mija: waaa...tu kompom time summer la dorg pkai tu..kalo idak beku dorg dok ctu..

shipa: ye la shipa..ko kawan ngan org meskin..ko nak kawan ngan orang kaya ke???kekekeke

Shepha said...

haha.kesian pompuan bodoh takde kawan tu ye.tsk 3x

melur natasha said...

hahaha..die ade kwn la..jantan machola..ko jgn lupe..kekekeke

mia sarah hemiza said...

pe updet psl jantan tak senonoh tu? hahaha

melur natasha said...

ntah..
xbrani dah la tu..

rAmiZa.mY said...

ahahaa ak rasa da kene bar kot..
ala de kn dak x abes psm..
xblk kolej ag ah tuh

melur natasha said...

kn bar tu mcm perli aku jek...ahahaha

rAmiZa.mY said...

ala..ko trasa ke telor..
ahahaha

melur natasha said...

Ye uh.. Ngn aku skali xleh komen.. Da menjela aku type ko tau..stress aku

 
Template by suckmylolly.com