Wednesday, September 30, 2009

perempuan itu


perempuan itu mungkin terlalu susah untuk difahami..apetah lagi dia dibekalkan hati yang cukup complex..sungguh susah untuk orang lain mengerti..ape yang terkandung kat hati dia..ya, mungkin salah dia kerana menjadikan diri sendiri kompleks..on the other half..ape sebenarnye yang terkandung dalam hati yang kompleks itu??

sudah lumrah..sejak azali lagi perempuan itu dijadikan dari tulang rusuk lelaki yang bengkok..tulang yang bengkok tidak akan lurus dengan sendirinya..salah satu cara untuk meluruskannya adelah dengan tunjuk ajar pemilik tulang rusuk itu sendiri..percayalah,sepandai mana pon seorang perempuan itu,segagah mana pon die boleh berdiri sendiri harungi hidup, akan tetap ade bengkoknya..ya,kite bukan maksum..semua orang paham akan keadaan itu,tapi tanpa tunjuk ajar yang sebaiknya dari pemilik rib itu sendiri,die akan terus bengkok.

mungkin anda sudah kata,itu salah,without pointing at it..sekadar di mulut..bile die tak betulkan mistake itu,anda tentunya beranggapan 'dia degil,susah untuk dibentuk' ..bile die keep repeating the same mistake anda tentu beranggapan 'die keras hati,xdgr nasehat'..tapi tahukah anda, dia mungkin tak nampak ape yang telah anda katakan??mungkin juga ape yang anda maksudkan itu tak sampai di akal fikirannya??mungkin juga dia miscount??

ya,kerap kali..acapkali..yang negatif itu lebih mudah mempengaruhi fikiran kite sampai kite totally ignore the other side..bile itu terjadi..i promise u..u will walk away from her very-very soon,believe me..let her hanging in the sky thinking ape dia dah buat sampai you walk away from her..

percayala,
bile perempuan itu sudah selesa dengan anda,
apabila die cukup ikhlas,
ape juga yang anda cakapkan,
bile terkesan dihatinye,
die akan berubah menjadi lebih baik.

bukan menjadi hipokrit, tiade istilah hipokrit bile mahu berubah menjadi better person..tapi guidance itu hendaklah berterusan supaya dia tak lari dari landasan yang sepatotnya..nasehat dan pesanan itu ibarat makanan harian..bile miss sehari,sedikit sebanyak mesti ade mane-mane part yang akan lari..samada kita sedar atau tidak..samada kite nampak atau tidak..

macam lagu cahaya,

Memang cinta tiada bermata
Bisa ciptakan sedih juga bahagia

bahagia bila ade kita rasa ada orang yang masih,
stand behind,
suporting us,
stick with us thru the good,bad and ugly times.


mungkin dia masih rasa ngeri ngan past memory,
tapi dia masih seorang perempuan ini:

i am good,but i am not an angel,
i'm do sin,but i'm not a devil,
i am pretty,but i'm not beautiful,
i have frens,but im not the peacemaker,
i'm just a small girl in a big world trying to find someone to call my own.

so dont expect too much..nanti anda akan kecewa kerana dia tidak seperti yang anda fikirkan..mungkin jauh sekali dari ape yang penah anda mimpikan..

ape sepatotnya yang anda lakukan bila perempuan itu done anything wrong in ur eyesight,
tell her, with pointing at her mistake,so that she knows..so that she can do something to make it right..so that she have the opportunity to show you how serius she is to be a better person..so that you know how much she appreciate you for being a part of her life..even for a moment..



6 comments:

rAmiZa.mY said...

wah wah wah

Shepha said...

i thought i wanna tell u when i became a better person

Unknown said...

ahah....=)

melur natasha said...

mija: ko pesal mija??ahahaha..b serious okeh..cos i do.

shipa: ko xyah nak ulang ayat beliau heh..aku lemau dgr...

encik kayriel e'izham: =>

rAmiZa.mY said...

lah x seyes ke?
baik skang sy x senyum..
sy ternganga

melur natasha said...

sile siyes sbb we r about to play in court again...ahahaha

 
Template by suckmylolly.com