Friday, August 21, 2009

si hati kaca

ade org tanye...yer orang bukan babun mahupun org utan..

ape ko cari from a husband???

susah senanye nak jwb soklan ni,but arent we entitled to choose??..nampak simple..tp complicated..nampak mudah tp susah..ape yg aku leh reveal dr mata sorg pempuan berhati kaca ececeh..i repeat...hati kaca spt aku..kalo ko hati batu atau pon span, or gilfren ko hati diamond ke,emas ke, platinum ke,ko xyah bace lg dh...leh stop skrg sblm ko maki aku di hujung entry nih...

bg aku la kan..salah seorg pemilik hati kaca...yg hunger for a true love,sorg gadis yg biase, quran pon xhapal, tahajjud pon xde wat tiap2 mlm,bc novel lg byk dr bace quran,yang masih menangis ble terkena ujian tuhan,yg kali terakhirnye menyayangi manusia lbh dr pencipta..snang kate kekurangan dimana2 la...menurut aku,wikipedia leh wat blog aku ni sebagai reference untuk tajuk jejaka idaman gadis berhati kaca seorg husband,mestilah...

beriman..xperlu dahi itam..cume mestila KENA lbh baik dr si hati kaca..xknla si hati kaca plak kn tunjuk ajar die nnt kan...owh sgt xseswai...sbb si hati kaca perlukn lelaki yg leh bg tazkirah pd die n anak2 kelak...ececehh...tp btolla kn..alangkah sweetnye kalo dpt bekumpol 1 family dgr nasehat dr ketua kuarge..

boleh membimbing,yg ade intention unt mmbimbing,n strong enaf hatinye bersabar unt membimbing..si hati kaca biasenye bijak.. mmg pandai menjwb soklan xkire ape tahap kesusahannye, mmg berbakat memberi berjuta stoberi stoberi okeh bkn lemon..lemon tu da mcm pencuci pinggan mangkuk jek.. kedengaran huduh di telinge aku..ok smbg alasan, mmg bijak memutar belit soalan supaya pemberi soalan pula yg perlu menggunakan kemahiran berpikir secara kritis dan kreatif menjwb soklan sendri..jd disini kesabaran setebal mgkn sgt diperlukan unt handle si hati kaca...kesabaran senipis kulit bawang boleh beredar sekarang agar tiade gadis berhati kaca menjd mangsa deraan suami..and u dont have to yell at her kerana tu bkn cara membentuk hati kaca itu..

menyayangi si hati kaca dan family si hati kaca dgn ikhlas..yang dpt accept si hati kaca sedia adenye..yg bley menghormati si hati kaca they way it shud be..yg bleh masih bleh syg si hati kaca ble mata dah nampak keburukan si hati kaca..yg tidak jemu menatap si hati kaca walaupon si hati kaca sgt serabai di pg hari..kerana si hati kaca ini sgt fragile hatinye..sile HANDLE WITH CARE..kerana mereka yg berhati kaca tidak mudah mengalah ble hatinye menyayangi,tetapi sgt susah unt dipujuk ble hatinye sudah tiada lg..even kau tunggu bertahun lamenye menanti pintu hatinya terbuka n dreaming of having another chance..si hati kaca takkan mudah membenci tapi ble hati kaca membenci, you will alwiz look jerk in her eyes..sorry to say but


si hati kaca mgkn bkn sorg yg lemah gemalai dan tidak lemah lembik tapi hatinya lbh lembut dr segala2nye..once again, HANDLE WITH CARE..

xperlu seorg yg bekerja besar tapi ckopla ade kerja yg leh jamin masa depan..kau xperlu nak pkai kete idaman manusia ketika berumur 23 tahun, si hati kaca xde nak harap kt harta yg kau ade..cume show her some goodwill..then she will be yours..sounds easy, but it is hard..looks simple,but it is challenging..she just now who u thought she is..

si hati kaca juga xperlu lelaki kacak lg maskulin, macho lg hebat..xyah nak jd kacak mcm adam dlm nur kasih..xyah nak jd hot mcm atlet decathlon US,trey hardee tu..no no no...xperlu pon even shipa kate nnt anak ko xkiut...xpe,aritu aku da bace artikel ckp wanita cantik akan melahirkan anak yang cantik..die xckp bapa yang kacak menghasilkn anak yg cntik..jd xkirela kn kacak ke maskulin ke macho ke biase2 ke..xde kaitan pon dah..jd si hati kaca xrisau lg dh...ahahaha..

if u think u cant handle sumone with hati kaca...BACK OFF..i repeat..BACK OFF
if u think u gud enough make her the happiest girl in the world...U R WELCOMED
if u think u hav other types of heart..come back later sbb harini hari untuk si HATI KACA

jgn byk ckp,ni crite si hati kaca..trime je sebagai pengetahuan.okeh..
si hati kaca bukan diriku mungkin juga diriku.sekian.

28 comments:

rAmiZa.mY said...

..kerana mereka yg berhati kaca tidak mudah mengalah ble hatinye menyayangi,tetapi sgt susah unt dipujuk ble hatinye sudah tiada lg.

ak ske ayat ne..

melur natasha said...

aku ske jugakkkkkk....uhuhuhu...adekah anda berhati kaca???

melur natasha said...
This comment has been removed by the author.
k.e.r.i. said...

apa ko merepek ni telur?
berlaki dengan mat saleh la senang.
haha

melur natasha said...

org coklat pon xnk..
omputih lg la xpandang aku...
ahahaha...

Shepha said...

apsal aku xleh nk comment?

Shepha said...

eh dah boleh

si hati kaca biasenye bijak.. mmg pandai menjwb soklan xkire ape tahap kesusahannye,
bijak dan pintar,suka menawab.selalunya orang ketegaq ni cerdik.eceeh

si hati kaca mgkn bkn sorg yg lemah gemalai dan tidak lemah lembik tapi hatinya lbh lembut dr segala2nye..once again, HANDLE WITH CARE..
kita maybe kasar tapi hati kita baik oh.dari org lemah lembut hati busuk.xperamah langsung.asyik nak kontrol ayu.

xperlu seorg yg bekerja besar tapi ckopla ade kerja yg leh jamin masa depan..kau xperlu nak pkai kete idaman manusia ketika berumur 23 tahun, si hati kaca xde nak harap kt harta yg kau ade..cume show her some goodwill..then she will be yours..
senang cerita,gua tak harap duit lu bai.gua ada kerja,gua ada kereta,gua ada duit sendiri,cuma perlu org utk menyayangi dan disayangi.

melur natasha said...

im juz trying to b nice by using panjang lebar punye ayat...
skali ko dtg smmarize tros...
abes ilang kesopanan blog aku...
hahahaha..

mia sarah hemiza said...

ape ko mepek ni hati kaca..
kang jadik hati batu baru tau..
hehe..

hati kaca die fragile..
yessss~
handle wit care..
alwayz

melur natasha said...

alahai...
hati kaca nak beckp pon byk je ko nak komplen...
*heart taken*

btol2...
sape ganas2 sile beredar dr hidop aku...
eh,
hidup si hati kaca..

..cik sha.. said...

wah2..like ur writing..

..cik sha.. said...

wah2..like ur writing..

..cik sha.. said...

wah2..like ur writing..

melur natasha said...

thanx

Al Fateh said...

just nak bekongsi pendapat...
LELAKI...skali lg LELAKI bkn JANTAN ha...LELAKI sorg yg ade ego+sifat kasih sayang+manje+nakal+suke pade kebebasan...selalunye sorg LELAKI sgt senang menerime ape sj jenis wanita termasuklah c hati kace walopon wanita tersebut lebey kurang mcm. shrek...paras rupe bukan persoalan bg lelaki kalo hati da bekenan...tp bile seseorang wanita da transform dr. ayu ke bikin mate bebulu,dr hati kace ke mengade2,kompem laki mane pon akan lari selaju usain bolt memecahkan rekod dunie...

so just be your self n try untuk same2 menjage hubungan...jgn. harap kan pihak lelaki jer yg. nak kne jage ati kite sedangkan kite ni buat ikot ape kite suke,ape kite nak...x susah sbenanye nak jage laki ni...ibarat layang2 yg. sedang terbang...biarkan ia bebas terbang mengikut tiupan angin...tp pegang kemas benangnye supaya ia tak terbang pergi dan jgn. seskali bisentap talinye kerane ia akan putus dan akan pergi jauh meninggalkan talinye...

bukan nak kondem entry neh tp just nak bg tau yang ko ni blom jumpe yg. sesuai dgn ko sbenanye...nak2 plak ko ni fan man u kan...lagi la org x suke...wakakaka...ape2 pon try ler baiki diri...LELAKI bkn mencari wanita yang sempurne tp mencari wanita yang sentiase cube membaiki dirinye...all da best

Al Fateh said...

oh lupe plak...dr ko semak2 ni bek kite layan BPL...we love this game...ala suke r tu da menang 5-0...wakakaka...sebaek menang...kalo dgn. wigan pon kalah xtau la ape acik nk ngoba an...

melur natasha said...

teh ko ngomen ke ko wat entry kt tmpt aku nih??
ko jgn nak ajak berok2 dpt bunge ko bejoget kt blog aku pasni sudah..
muahahaha..

xknnye kalah...
sentuhan ajain dh aku berikn...
kalah aritu sbb nak bg welcome notes je kt burnley tu..
kang cian plak de org alu2kn kedtgn dorg..
pnat mcm haram men liga bwhan bg menang skali kt premier league okla...
man u kan hatinye baik...
org keji jek yg slalu dengki..
kuang kuang kuang

k.e.r.i. said...

gila ah pateh.
komen ko dah boleh buat entry lagi satu. haha.
btw, setuju dengan ko pateh.
tapi macam pernah dengar ah ayat layang-layang tu.
wahaha.

melur natasha said...

opinion r welcomed here..
but do noticed that im talking about a HUSBAND HERE not a boyfren..
there is might be slightly but major difference there...

rAmiZa.mY said...

telor..
sila jemput pateh jd penulis jemputan..
ak nk tgk bape page de amek nk tulis..
comment pn da pnjang nk dead

melur natasha said...

hahaha...
xpe biar die berkarya di tmpt sendri..

Al Fateh said...

wakaka...jgn. mara ha keri sm mija...da sifu aku adlin aman ramli...tu yang bejele ngomen...keri layang2 tu aku rembat dari puisi klasik indonesia

melur natasha said...

jauh btol reference ko teh..
aku kagum ngan usaha ko...

Al Fateh said...

eh kalo aku tipu ko mesti caye ek??aduyai

Shepha said...

caye je la teh.
pose2 ni takkan la ko nak nipu haha

melur natasha said...

teh, ko la kwn aku yg petama menipoo aku teh...kwn aku yg len jujur n lurus mcm tiang letrik je sumer...

Al Fateh said...

wakakaka...ala pha...tgk time aku ngomen la...time tu x start lg sesi pose...tu yg menipu tu...

wah melur...kengkawan ko jujur blake ek...kenal2 kan la...bole jadi calon2 aku neh...wakakaka

melur natasha said...

ko bw kwn ko dlu jmp aku..sbb kwn2 ko mesti payah sket nak jmp yg lurus mcm kwn2 aku kan???kan??

 
Template by suckmylolly.com