Friday, August 28, 2009

ramadan ini

hari ini entry khas sempena bulan ramadan..yer,aku br bace td menurut kamus dewan,RAMADAN adelah ejaan sebetulnye instead of ramadhan or ramahdan..kau kesesatan slame ini miss..jd lepas ni jgn salah eja lg sbb aku da turunkan satu ilmu diawal entry nih..

aku ckp ni adelah entry khas sempena ramadan adelah kerana entry ni berunsurkan nasehat..ececeh, percaya ke aku nak bagi nasehat??bace je la,agak-agak tak lekat dalam kepala, esok datang bace lagi,nnt leh buat aku perasan macam ramai orang berkunjung ke blog aku sebab counter macam bz gile menukar angka...kalo xlekat jugak lagi,aku syorkan ko g amik omega 3 yang slalu ade kat telor diulangi telor bukan melur,ade perbezaan disitu owh k...makan banyak-banyak sket bagi ingatan kuat balik..tu la org soh makan nasi ko makan semot nape..

yang pertama ni kite akan bercakap pasal berjimat..yer..berjimat..sepp kate IHSAN..perlu ke aku nak highlite name ihsan kt cini??perlu la kot sebab die da membawa diri ke kelantan sebab aku tak letak name die dlm entry aku seperti yg die request smlm..mija n shipa nampaknye ade orang mahu menandingi keglemeran anda dlm blog aku nih..

membeli makanan
ble posa, diri pon bernapsu kuda..tgk makanan sumer nak beli macam nak jamu satu rumah kebajikan ibu-ibu tunggal..sile berjimat..ingatla pada yang tak berkemampuan...tak berkemampuan ni pon ade byk kategori..samade die xmampu sbb xde duit..ataupon xmampu sbb takde bazar ramadan..*kecian*..pada ketika ini,taraf kedua2 kategori ni jd same jek, dua-dua xleh makan ape tu,,murtabak spore??ayam percik??air tebu??cendol??yer,aku semakin kepingin untuk pulang beramadan bersama ibunda..nikmatila sementara korang boley..kang korg tergolong dalam kategori tak berkemampuan ni kang baru korang tau perasaan di tag pada ayam kepsi,roti john,payung bazar ramadan,sandwich subway,papan iklan air di bazar dan sebagainye..*kecik ati owh...* owh ye..berat aku masih berlebihan sebanyak 2.4kg..kurg 1.1kg dr entry sebelumnya...mungkin kerana makan hati..beli makanan jangan sampai membazir..mayonis kt roti john tu jangan sampai menjelejeh kuar dari roti die begitu juga dgn cili sos..amik makanan tinggi xyah nak celen tinggi snowdonia dlm pinggan tu..aku taula tu buffet..n aku tau la tu PJ HILTON..*mmg aku jeles*..huh

ce korg ingat sket kt aku kt cni yang serba kekurangan nih..
ce bg sket semangat kt aku supaya ujian berpuasa 17 jam nih dapat aku jalani dgn hati yg riang instead of jeles2 tgk mknan korg..


membeli-belah
bile membeli belah sile ingat pada aku..kat sini xde dang anum nak beli baju kurung moden yg da siap..xde kdai jual bj kebaya..n xde tailor pon yang tulis 'tempahan hari raya diterima disini'..kain ela pon aku xjumpe kt sini..yg ade kain buat langsir je...kechewe..korg leh beli blouse itam, blouse pepel yg tengkok luas tu..tp kat cni xde parkson..xde nicole..oleh itu sile ingat pada aku yg xde baju raya ini..shipa tudung yg aku beli aritu xbest uh..beli baju ke suar ke xyah beli mcm umah ko baru lpas tebakar ataupon baju dihanyutkn air banjir..xyah beli macam nak pindah ke kutub utara..sket2 sudah..kepada yang akan berkonvo,baju raya n baju konvo leh share ape...hahaha..siyes aku jeles gile..pastu xyah tag aku kat baju2 baru korang..balik kang aku koyak baju tu baru tau...

ce korg belikan aku same seperti ape yg korang beli untuk diri sendri..lebih afdal kan??


jimat semasa bergambar
memang korang rase macam point ni tak masok akal..igt,dont judge a book by its cover..sbb aku rase point ni sangat masok akal..huhu..korang nak raya ni kan,xyahla berphotoshoot sakan..jimat bateri seterusnye jimat letrik eventho mesia ade lebihan tenaga sebanyak 60 percent...bukan maksud xyah bergamba..silekan..tapi TAK PAYAHLA SAMPAI NAK WAT PRE-RAYA SHOOT...sangat mengganggu emosi aku yang tak berapa nak stabil..pre-konvo pulak plz la buat lpas aku balik..plzzzz...

walaupon gamba korang cantik,tp bergamba bersama aku menambahkan seri.



sile beracting mulia terhadap rakan yang jau,,
sile kasih mengasihani sesama rakan yang jauh,
sile sayangi hati rakan yang jauh...
sekian.

5 comments:

Shepha said...

ko beli tudung ape?haha.

eh eh kalau pre-konvo wat lepas ko balik dah kire post-konvo dah.apajadahnya?

oh ya aku nak tag ko kat blouse nicole yg aku baru beli.idea bernas.

k.e.r.i. said...

ko ada omega 3 tak?
ke ko ada jam omega?
wow!

rAmiZa.mY said...

kalu tgu ko blk da x jadi pre-konvo la..

xpe..xpe..
nt sesi kte, kte amek gmba byk2..
ok?
siap ngn bju konvo ag..
pre-konvo bju bese2..
*aku pujuk neh*

Shepha said...

aku insyaAllah ade masa sesi korg.
ko kene amik gambar sebanyak mungkin dengan aku sebab nak tebus ko xpenah bergmbr ngan aku sebelum ni.

oh ya,aku nak amik gambar ngan dear jugak.

mia sarah hemiza said...

hokhokhokk..
ni post org jeles ke pe ni shepa?
hehehe..

ops2... jgn mrh melo telo.

aku jeles gak, takde name aku pon up kat cni.. waaaaaaaa..
melo lupe chilhoodpren.....
dadaaa~~

 
Template by suckmylolly.com