Friday, October 23, 2009

misi yang tidak lagi mustahil

pertama kali turun ke kota metropolitan kuala lumpur sorang diri, menyampaikan resume yang super bombastik kepada seorang kenalan lama. sumpah tak penah aku wat keje sebegitu,turun ke bandaraya ternama menaiki tren,dan paling sukar dipercayai, SEORANG DIRI..ohooo..itu merupakan perkara mustahil aku lakukan tapi kerana terdesak,aku wat jugak menda yang aku rasa sangat mustahil tu..

rase loser gile bile pertama kali cuba survive sorang diri mencari pavilion di hiruk pikuk kesibukan kuala lumpur. dalam hujan lebat berlari-lari sambil henfon di tangan meminta panduan dari rakan tentang arah tuju yang perlu aku ikot, termasuk pulak kaki dalam lopak air yang berpasir saat berusaha menekan butang di tiang lampu isyarat, lagi malang bila datang teksi dan bus menyimbah aku ngan air..basah kuyup seluar aku..ciss punye driver.

ble seluar da basah kuyup,baju pon da agak-agak basah, rasa malu sungguh nak masok pusat membeli belah yang super cool tu yang rata-ratanya adelah pelancong asing dan mereka yang berpendapatan 5 angka sedangkan aku cume ade kurang lima puluh hinggit ketika itu..owh,sungguh down-to-earth bukan???selesai hand in resume,misi seterusnya pegi times square..jumpa shipa syg..melantak mekdi..lapa owh..basah kuyup,sejuk..xdapat keje jugak xtaula nak kata...

aku da bosan duduk diam begini..kadang2 jadi traveller di bandar sendri pon agak syok jugak...cume bonda,bekalkan anakanda sejumlah wang..anakanda takot sesat tanpa wang dan kedit henpon pula abes..itu adelah perkara misery yang tak hingin sekali aku bayangkan...

dalam wallet ketika ini cuma ade 2 juta..sungguh aku tak tpoo..tapi tak payah pakat2 datang umah aku nak jadi begger, perompak, pencolik bagai..kang kecewe aku tak tanggungjawab..




cuma ini aku ade untuk menampung pebelanjaan ku pada minggu hadapan..harapnya cukup..amin...




7 comments:

Shepha said...

tolong jangan mesej aku tanya,"Shipa ko nak pesan apa2 lagi tak?"

balik kang aku kakikan ko nanti.

haha

melur natasha said...

hahaha..wallet mama mau ngak??

Shepha said...

belikan je kalau murah.

rAmiZa.mY said...

syg..u g bandung kn?
carikn tshirt or bju yg nice eyh..
tshirt lelaki 1, pastu bju pompuan 1..
hahahahahahha


u g bandung i berani kirim..
uk i xmmpu, u pegi harrods

melur natasha said...

mija: syg if u ade gamba shirt yg nice tunjukkan ok...kang u ckp i taste indon..i kechewe...hahahaha...btw,syg u nk pinjam card harrods i???hahahaha

mia sarah hemiza said...

hahahaha... 2 jutarupiaahhhhhhh...
aku lupe nak rompak ketika tdo di rumah ko!
rugi2

melur natasha said...

hahaha..xde rezkila tu mek..hahahaha

 
Template by suckmylolly.com