Monday, October 19, 2009

in the heart of mine

hari ni 30 syawal,
ckop dah 1 hijrah..
30 oktober nanti,
ckop dah 1 tahun..

tapi aku mcm ni la jugak...
masih seperti sehijrah yang dulu..
masih dapat mengingati dengan baik flow kejadian..
masih simpan kemas kenangan itu..
macam tadi baru terjadi..

sentiasa terfikir dimane salah silap sendiri..
so i stayed up all nite thinking..
dimana culasnye hati terjatuh..
dimana lekanye hati mempercayai..
dimana silapnya diri memahami..
dimana salahnye diri membaja hati..


jejaka: awak, abg tdo dlu,esok keje pagi..
gadis: ok,gud nite,love u alwiz
jejaka: nite, love u 2.

gadis: sayang sape?
jejaka: sayang awak..
gadis: sure??
jejaka: sudah tentu sure..

jejaka: awak, abg nak beli barang.
gadis: sy nak jugak,beli dua yeh??
jejaka: gile ape nak beli dua..nanti abg beli kite naik sama-sama..
gadis: ok..baik..

jejaka: awak,mum kate warne oren je ade..
gadis: ye ke..xnak beli baru??
jejaka: mahal,nanti berat bulan-bulan..
gadis: kalo second hand nanti maintenance tinggi..mcm2 nak kena repair..baru xyah pikir maintenance besar2 untuk beberapa tahun..
jejaka: btol jugak..nanti abg bincang ngan dad.

jejaka: awak,nak pilih wane ape??
gadis: hitam kot..
jejaka: tula, lambat sket kotor kan..
gadis: nampak elegen gtu..

jejaka: awak nak amik plet mane??negeri sembilan ke KL??
gadis: KL la kot...
jejaka: abg pon pikir camtu..



manis sekali kenangan itu..
sukar sekali di tolak ke tepi..
sakit sekali untuk disimpan..

dimana kite took the wrong path sampai flow cerita kite terhenti disitu..
sehijrah sudah saya mencari strength untuk diri sendiri..
cube untuk bangun walaupon lemah sekali..
berkali-kali saya bitau awak..
saya xmampu..
but you never care..
not even replied..

malu sebenarnye,
ble gagal nak move-on kan diri sendiri,
but i do believes in working things out smpi aku sendiri jatoh terduduk n tak mampu lg nak bangun..
because when i let somebody in,
i'll hold the person really tight-closed-dear to my heart..
hoping it turns out to be wonderful thing..
hoping fairy tales does exist in real life..
neglecting his weakness..
that is just me when he really do have my heart..

mungkin dlu kite tak pikir,
kite berada dalam phase yang berbeza,
sy tak cukup matang,awak terlalu matang..
walaupon kite tak pernah argue ape2..
walopon kite tak pernah berlainan pendapat..
tp pandangan kite towards eachother tetap tak same..
setiap hari ketaksamaan itu makin bertambah..
tapi kite tak take any action untuk betulkan phase kite,
sampai kite gagal untuk synchronize towards each other..

mungkin dulu kite tak perasan,
frequency kite berbeza skali,
walaupon awalnya kite terlalu gembira bersama,
tapi,
saya dalam dunia buku,
awak dalam dunia kerjaya,
kite fail to understand eachother,
that is why u choose her over me,
kerana dia bekerjaya n dia lebih memahami dunia awak..
skali lagi kita gagal untuk synchronize untuk berada dalam dunia yang sama..

mungkin kite leka,
sampai kite tak nampak,
kite hidup dalam spectrum yang berbeza..
awak mengharapkan saya berdikari,
saya mengharapkn awak sebagai tempat bergantung..
kehendak kite berbeza..
awak semakin bosan..
saya tak sedar..
lalu awak ambil keputusan berbeza dari saya..
kita terpisah jauh,
saya semakin sesat,
saya cube kembali tapi saya terlambat..

saya tak ade specific figure to show you how much i fall for u..
saya tak ade ape nak tunjuk so that you know how much i want you..
but,
figure jugak bukan main things untuk ukur betapa sakit saya bile awak pergi,
sungguh,
terlalu singkat awak datang,
tp,
terlalu dalam sakit awak tinggalkan.

dulu saya tak berhati-hati,
bile awak mula cakap pasal masa depan,
saya terus percaya awak sememangnye untuk saya,
saya tak prepare untuk ape-ape kemungkinan,
sungguh,
saya percaya pada awak,
tak pernah ragu langsung,
bile awak pergi,
saya jatuh terus,
alasan awak untuk kosentret kerja,
hati da tak sayang macam dulu,
akal saya lansung tak boley terima,
tapi sekarang saya dah tau..
kenape dulu akal saya tak boley terima alasan awak,
kenape dulu you chose to walk away,
walaupon saya tau selepas sembilan bulan.
akhirnya saya tahu,
kerana dia kan??
mudah sungguh bagi awak..
saya separoh mati memujuk hati seorang diri..
apetah lagi ia jadi empat hari menjelang final exam..

masih ingatkah awak lagu what about now di radio mase on the way hantar sy ke kereta pada kali terakhir kite jumpe itu??

shadows fill an empty heart
as love is fading
from all the things that we are
but are not saying
can we see beyond the scars
and make it to the dawn?

change the colors of the sky
and open up to
the ways you made me feel alive
the ways i loved you
for all the things that never died
to make it through the night


betul2 kena lagu ni dgn kite waktu itu..


mungkin sekarang saya sudah sehat,
at least sedikit..
sudah semakin baik..
cume what goes around me,
kembali mengingatkn crite lame.
orang kata,
There's a difference between dreaming and pretending.
stay alive by donating very beautiful fake smile,
with the lips of ruby,
hoping diri kuat,
as hard as steel,
solid as a rock,

ya,
sekarang saya sudah boleh berdiri sendiri,
walaupon masih takot melangkah lagi,
sakit sungguh ape yang awak tinggalkan,
fobia itu masih kukuh dalam hati,
walaupon awak akan melangkah ke fasa baru tahun depan.
tapi saya masih masih kekal disini,
masih hidup dalam kenangan itu,
walaupon takde lagi harapan yang disandar pada awak..
lama sungguh saya meratapi pemergian awak.


trima kasih
kerana bawa kebahagiaan itu dulu,
walau seketika cuma.

trima kasih
untuk kesabaran awak melayan kerenah saya,
walaupon ia akhirnya menghilangkan kasih sayang itu,

trima kasih
atas setiap susah payah awak selama saya disisi,

bersama awak,pertama kali saya rasa diri betul-betul patuh pada seorang lelaki.


sempena satu hijrah pemergian awak,
harapannya saya sudah boleh melangkah semula,
seperti sebelum awak datang,
semoga bahagia dulu akan kembali semula,
semoga awak terus mati dalam hati saya,
walaupon cerita lama itu akan terus hidup,
untuk sekian kalinya,
pergilah awak dari hati saya.
cuma itu saya mintak dari diri sendiri,
buat ketika ini.
sekian.

16 comments:

Shepha said...

sedih.kisah kita sama sayang.

melur natasha said...

yer syg..btol..

rAmiZa.mY said...

kte pn same..
seb bek ak xmenangis baca ne..
sbb ak bru lepas nanges jupe de td..
hukhukhuk

melur natasha said...

da amik balik lil d ke???
meh jom wat pejumpaan ketiga wanita tabah...

Shepha said...

kene tangguh sebab mek bz.
sedih tul.aku rasa nak nanges.sungguh.
kadang2 kita ingat setiap patah haram yg dia ucapkan.deym betul

rAmiZa.mY said...

x amek pn lil D..
ade je bwh meja de kt opis..
td de teman ak g klinik,pastu ak teman de g midvalley je..
pastu ak nanges sbb de kasi ak duit..
hahahhaha

pas mek final kte ronggeng nk?

melur natasha said...

shipa: yer btol..sgt igt stiap ape yg jadi..yg buruk pon ttp nmpk manis ble kite syg..tp sgt sedey ble kite je masih igt sumer tu kan??

mija: mari..last day mek exam kite celeb mau???

rAmiZa.mY said...

kalu ujung bulan, bole..
kalu tgh bln, bole gk..
bole blah

mia sarah hemiza said...

huk2.. thnks my dear fren..
aku pon tgh nanges hari2..
waa..

hate when we need to be TABAH but still the tears come out unconsciuosly.

mija, aku final sampai 13 nov.
oh! tak saba mau ronggeng same korg!!

melur natasha said...

mija: dok mekdi je pon xpe mija..no need bw wallet setebal mgkn...

mek: sgt jahat mereka ini kan..but still hav to thank god sbb nampak jahat mmereka earlier...it may b the hikmah...cume sumtimes kebenaran tu hard to b accepted...

rAmiZa.mY said...

mekdi pn perlu duit yg byk..
plg kurang 5 hengget ok..
kalu daus x bg wit smlm, blom tentu ak mkn arine..huhuhu

lg tensen kalu sbalik jht n kejam dorg ade ekspresi kasih sayang..hmmmmm

melur natasha said...

yer mija..sgt setuju...plus...die mengecewakan but still trying to giv us lights..tu lagi membencikan..

mia sarah hemiza said...

dah2.. sabo la wahai kwn2...
sob3..

KingKamil said...
This comment has been removed by the author.
KingKamil said...

let the time heal the wound.. scar tu bleh pki concealer.. easier said than done kan? boleh punye, lame2 ok la tu.. cari keje dlu.. hohoho

melur natasha said...

keje xsudi trime i..hahaha

 
Template by suckmylolly.com