Wednesday, November 25, 2009

gembira itu rasanya manis sekali

alhamdulillah, niat untuk bekerja di tepi laut dimakbul yang Esa..sungguh,aku sangat gembira.harapnye suasana juga cukup menggembirakan.sedikit teruja untuk mulakan karier, apetah lagi kali ini tanpa teman seperti di Jimah dulu.tapi takpe, setiap orang yang berada disisi selama ini pon akan meninggalkan aku jugakkan,cepat atau lambat dan bagaimana caranya itu saja berbeza.so im not hoping people nearby exists selamanya untuk aku,and me myself have to prepare for the lost.mungkin juga kerana sudah acapkali merasa kehilangan itu membuatkan aku sedikit imun tentang perkara yang satu itu.end of story.

bukan tu yang aku nak tuliskan senanye,aku cume nak cakap yang lepas ni aku kena stand on my own feet as mereka yang biasenya ade disekeliling selama ini tidak akan turut serta bersama aku berhijrah.btw,tadi aku baru cek dan cik kiah aku ade satu saman speed trap..ini adalah disaster kecil..harapnye aku cukop kuat membina hidup baru nanti..cewahh,macam nak kawen plak.tapi memang pon, aku akan bernikah dengan kerjaya pada EMPAT DECEMBER DUA RIBU SEMBILAN ini.

alhamdulillah.akhirnya,setelah dua bulan 3 hari menganggur,ade jugak orang yang bertuah mengoffer aku kerja.lepasni hidupla aku bersama overall dan safety helmet dan safety boots.helmet n boot tu mungkin aku da biase, tapi overall tu,belom penah sepanjang 23 tahun hidup baju sebegitu aku sarung ke tubuh.harapnye aku kelihatan kiut sekali..hahaha..people, tolong jangan tgk aku begitu pelik nanti yaaa...aku sensitif.serius.harapnye aku juga tidak awkward nanti.

menjelang EMPAT DECEMBER ini, tempat penginapan masih belom aku setelkan.medical check-up yang aku gambarkan untuk diselaikan hari ini juga tidak diselesaikan lagi.mungkin aku terlalu slow sekarang bahana menganggur terlalu lama,lantas otak dan tubuh badan tidak lagi bergerak seiring.

owh, tadi aku ke carrefour, dua buah novel menjadi sasaran kali ini.banyak sungguh wang yang telah aku leburkan pada kedai novel itu.semoga aidiladha kali ini membuahkan duit raya bagiku.bleh dileburkan pada kedai berkenaan lagi.amin.SELAMAT RAYA EVERYONE.duit raya bley bank in mulai jam 12 mlm ini.

sekian.

4 comments:

rAmiZa.mY said...

pastu wit raya tu leh maybank2u kt ak..

k.e.r.i. said...

pastu banjer aku makan.

Shepha said...

nanti aku dapat claim gua kasik duit raya sama lu haha

mia sarah hemiza said...

selamat hari raya!

 
Template by suckmylolly.com