Sunday, December 27, 2009

siaran ulangan diakhir tahun

sempena kehadiran tahun baru yang tak brape lame lagi nak menjelma,macam annual program,stesen radio yang jadi halwa telinga kite sewaktu dalam kereta khasnya, (terkecuali kepada eni kerana khabarnya kereta tu radionye bisu) pasti dan mesti akan bercakap pasal new year resolution.sungguh typical bukan?

bercakap pasal resolusi,aku rase resolusi pertama skali aku pada tahun depan adalah untuk pastikan mata dan air mata yang terlalu precious ni tidak lagi terlalu murah bagi mengelakkan aku jadi primadona melayu yang sungguh typical,yang mengekspresikan kesedihan melalui air mata.sungguh melankolik.tidak lagi.two years back,hati aku sungguh mellow.senang benar melting.walaupon aku sudah kembali ke pangkuan bestest frens sekarang, aku janji takkan jadikan bahu die tempat lap air mata lagi macam dulu.benci sungguh aku keadaan itu,seperti manusia tidak bertulang,sampai tak mampu untuk berdiri sendiri,bila perlu menangis sebegitu dan mengharapkan strength seorang manusia lain biarpon die adelah my shoulder to cry on sejak sekian lama.

kedua,aku nak mengerah keringat tulang beberapa kerat ni supaya aku dapat merealisasikan impian pada may ini.owh,too soon kan..rase macam mustahil untuk mengumpol seperti diharapkan memandangkan rezki yang diterima masih belom mencapai taraf seorang CEO,tapi tengokla ape yang aku mampu kumpolkan dalam masa 5 bulan ni.

ketiga pulak aku berazam menjadi kurus.seperti gisele bundchen tu.hot kan?tapi perlu ke aku minom air perahan lemon setiap malam?sehingga saat ini,aku sudah 24 hari tidak menimbang berat badan.tunggu sehingga orang tegur aku sudah seperti gisele baru aku berkire-kire untuk menimbang berat.

gisele owh gisele

yang terakhir,sudah semestinye untuk menjadi lebih baik dari sebelumnye.tak gune kan hidup kalo kite jadi semakin teruk dan buruk.

tu je kot yang sempat aku pikirkan memandangkan aku semakin sebok setiap hari.beresolusi banyak-banyak tapi satu pon tak dapat capai tak gune jugak kan?

3 comments:

rAmiZa.mY said...

ade ape bln may?

adinda awin said...

bahase melayu mu begitu puitis cik melor...agak kagum dan teruja aku membacanya.. haha

adinda awin said...

cik melur..blog saye da tukar link okies hehe
http://www.cunzprincess.blogspot.com/

 
Template by suckmylolly.com