Monday, December 21, 2009

pencarian jodoh tak sama dengan mencari rezeki rupenye...

aku syak berat aku akan turun dengan drastiknya beberapa hari lagi memandangkan setiap hari aku perlu memanjat modul setinggi bangunan yang tak berapa nak tingi dan terpaksa pula mengayuh basikal bertuan kepunyaan sape tah menuju ke fab 4 yang terletak nun jauh disana.kadang-kadang perlu pula menggunakan kaki berjalan ke fab 4 yang jauhnye dalan 15 menet jalan kaki di atas tanah merah yang kadang kala berlopak bergantung pada cuaca.

kat cni banyak kapal.terbaru,kapal misc bunga kantan dua ke ape nama die dah bertukun kat sini,mungkin nak wax tak pon nak polish kasik bekilat sket.da bekarat,kalo jual kati pon lom tentu laku.depan die plak aku syak die langgar iceberg kot kat lautan atlantik.mesti tak ikot lampu merah nih..naseb name bunge kantan,kalo bunge melur, kompom langgar ape pon tak kemek.

owh yer,tempat keje aku seram okeh.kat fab one sane,dekat-dekat ngan laut ade beberapa kapal.ade mat saleh bunuh diri 3 minggu lepas.gantung diri kat atas kapal sane.ngeri bukan?

environment keje kat cini best.seyes aku ske.walopon aku tak brape nak gembira ngan gaji kat cini.the reason i came,tu la,aku ske keadaan die.besides, kawan-kawan baru pon sangat menepati citarasa.

hari kamis lepas,secara rasminye aku telah diserahkan tugas supaya menghandle modul 1,2 dan 3 projek tangga barat topside kepunyaan petronas carigali ini.sungguh ngeri memandangkan aku masih merangkak untuk memahami drawing.apetah lagi untuk memahami selok belok red line,site instruction dan ape tah lagi term yang dorang guna kat sini.semoga otak aku cukup cekap memahami carakerja disini.

life dekat sini ok.macam awal-awal aku di jimah.pukul 2130 mata aku da shut down walopon lampu bilik masih turn on.sangat penat bile jam 1830 baru nak g scan finger.lame sungguh aku bekerja.semoga murah rezki.sekarang da ade sign supaya aku segera landing di tilam.sekian.


dr modul 1 nampak janakuasa sultan iskandar tnb.cita2 masa depan neyyyy




ini adelah modul 2 dr intermediate deck modul 1




ni la modul 1 jagaan aku.huhuhu

3 comments:

k.e.r.i. said...

kapal bunga melur langgar ikan jows pun boleh tembus weh.
hahahaha

rAmiZa.mY said...

bkn stakat ikan jaws..
ak rasa ikan bilis jentik sket bole karam..
hahaha

melur natasha said...

fineeeee...fineeeee...hahaha..keji skali...

 
Template by suckmylolly.com