Wednesday, March 24, 2010

otak jangan tinggal merata

aku rasa, tiap orang yang hidup ni, mesti ade at least satu benda yang die pantang. bukan ade kaitan ngan susuk diamond mahupon swarovski, tapi benda yang boleh turn on pressure dalam kepala dengan pantas. kalo tak kena mase bleh buat kena strok. kalau aku, aku memang tak suke aorang hempas-hempas pintu nak protes ape aku cakap or nak tunjuk ko bengang ape. adik aku suke buat macam tu dulu. walaupon die besar beganda dari aku, ble aku marah, aku nampak die kecik je. ingat,aku kuat macam superman. kang kalo aku lempang baru ko tau bape kuat aku spike bola mase zaman aku jadi atlet dulu. ngeh ngeh ngeh. penah jugak aku lempang adik aku sebab kes pintu. sape soh ko kurang ajar.aku kakak remember??best kan dapat kuasa macam nih.

aku tak ske tengok ultraman. gaban ngan wira perkasa hitam pon tak masok dalam list childhood favourite tv show aku. sebab tu aku lagi hafal lagu ba ba black sheep instead of lagu sailormoon yang warna warni tu. sangat girlish okeh. owh ya,movie jumbo gajah biru tu best tak?dulu aku suke ulang tengok cerita dumbo. remember that huge baby elephant??kiut kan.. ^__^

adik beradik aku memang diajar dengan kekerasan. macam orang zaman batu dulu. g sekolah, cikgu garang. kat sekolah kena rotan ngan cikgu balik rumah xde nak mengadu ngan mak ayah. kalo idak tambah lagi birat kat anggota badan. cume aku beza la sket. dulu kena rotan ngan cikgu kat sekolah, balik aku cerita ngan mak. mak gelakkan aku. cool kan mak aku? macam tu gak kalo aku bengang ngan orang. nanti aku cite ngan mak. kalo bengang aku tahap tertinggi aku nanges. macam biasa, mak aku gelak tengok aku nanges. mak kate aku nampak je ganas. melalak kuat. sememeh. fine mak. sekarang aku balas balik. mak aku sedey aku gelakkan mak balik. nampak macam kuang ajau, tapi mak aku join gak aku gelak. lebiu mak.

masa zaman-zaman aku sekolah rendah, aku memang adik yang suke menjawab. kalau setakat ugut aku ngan pelempang kalau aku menjawab tu aku berani lagi sahut cabaran tu. sket pon tak gentar. dari kecik aku tau aku ni ade keturunan superman walaupon aku tau aku kiut macam snow white. biarpon xleh terbang tapi aku tau aku sama kuat dengan superman. mase kena lempang sampai bedarah mulot memang aku nanges. tapi aku tak nanges sebab sakit. tapi aku nanges sebab aku geram. keras hati aku belom lagi berubah kot. sampaila sekarang, aku memang tak takot dengan orang yang nak mengamok. selagi aku leh tahan aku layankan je. tapi kalau kau cube nak cabar aku lebih-lebih, mungkin kesabaran aku leh jadi tipis. setakat nih aku memang belom jumpe orang yang aku klasifikasikan sebagai melebih-lebih. tapi tak taula plak kalo aku jumpe dalam dua tiga hari ni.

kalo stakat nak maki nak mencarot sumer bagai, aku juga hebat. jadi tak payah nak tunjuk kau hebat ngan sumer benda-benda mazmumah tu dengan aku. you might be in wrong shoes if u do so. tak payah dare untuk melihat the other sides of me. aku pon tak hingin nak belawan menda yang aku klasifikasikan sebagai bangang nih. tapi kalo perlu ape salahnye aku brush up balik skill aku tu kan?

aku memang alergik nak mengadap manusia-manusia yang berulat hati, yang biadap dan yang seangkatan dengannya. mesti banyak tengok sincan sebab tu kurang ajar. lenkali nak pegi mane-mane please bring along the otak. ingat, what goes around comes around. what goes up must come down. macam alicia keys kan aku. jadi tak payah nak belagak sangat macam kau takkan susah selamanya. kalau kau kaya duit, kau miskin benda lain. cuma ingat, tuhan bayar cash. aku memang ske mengugut dalam entry lately kan?

3 comments:

mia sarah hemiza said...

kekeke...
org otak tinggal mmg mcm tu,
ko buat pandai je. lantak die.
yg penting kua dari rumah tu a.s.a.p sebelum bejangkit plak ngn ko...
sbb tu lebih mendukacitakan.

saba ok sayang! =)

Shepha said...

sabar jela.

itu pesan gua dari jauh.

sorry sayang.

aku bace apa ko taip cume nye takleh nak reply sebab boss ada kat belakang.

ngeh ngeh ngeh

rAmiZa.mY said...

kuat ke ko spike telor?
muahahahahaha

 
Template by suckmylolly.com