Friday, February 17, 2012

All good things come to those who wait.

dah lama aku tak menulis. dulu aku mula menulis masa zaman tanam anggur di negara empat musim. sejak kembali ke tanah melayu dan mula bekerja, aku makin jarang menjengah laman ni lagi. sampai dah berkarat dan bersarang. seswai dengan objektif aku menulis, aku menaip bila boring. sekarang hidup aku sudah diisi. ada kerja rutin. ada tanggungjawab. jadi blog aku dah abaikan. standard manusia la. habis madu sepah dibuang.

sepanjang tempoh masa isolasi nih banyak dah benda yang jadi dalam hidup dan perjalanan kerjaya aku.apa yang aku impikan tuhan dah bagi. Alhamdulillah. kalau dulu aku tengok power station dari atas pelantar yang aku kerja, sekarang aku dah ada dalam power station. dulu rindu nak hidu bau coal, sekarang kalau ada rasa nak pi guling atas coal pon aku dah mampu. dulu masa atas flight nak balik rumah, nampak chimney jimah berkelip-kelip dari atas pon dah rasa rindu. sekarang aku dah boleh pelok chimney kalau rindu. cuma aku idam nak berjagi 5 angka je belom makbul. apa-apa pon terima kasih tuhan.

dulu aku hebat bercinta. sampai dah plan untuk berumah-tangga. sudah beli kelengkapan untuk ke fasa seterusnya. tapi tuhan bagi ujian. aku bersyukur dibalik ujian yang Dia turunkan, di balik kesabaran aku menanggung rasa, di balik setiap titis air mata yang mencurah setiap kali diuji, sekarang tuhan dah bagi rasa bahagia yang aku belum penah rasa. Alhamdulillah. betul kata nasihat-nasihat yang kawan-kawan bagi. aku bertuah. surrounded bagi truly good friends. antara nasihat yang aku tanam dalam-dalam dalam kepala "manisnya ujian yang tuhan bagi akan kau nampak bila hati kau cukup redha". ternyata ada benarnya ape yang mereka kabarkan.

post pertama setelah berbulan-bulan ni aku cuma nak cakap bertapa bersyukurnya aku pada tuhan. di balik penat jerih aku, Dia bayar satu persatu penat lelah aku. Alhamdulillah. keep your faith on Him.

0 comments:

 
Template by suckmylolly.com