Thursday, April 28, 2011

Cerita Lubuk Hati Paling Dalam

Ini je yang aku doa buat masa ni.

Kalau dia jodoh aku, kuatkan hati kami lalu ujian nih.
Kalau dia jodoh aku, yakinkan hati kami dengan jalan yang bakal kami lalui.
Kalau dia jodoh aku, redhakan hati kami atas setiap sesuatu.

Jika dia bukan jodoh aku, hilangkan segala rasa yang pernah ada dalam hati aku untuk dia.
Jika dia bukan jodoh aku, kuatkan hati aku untuk tengok dia bahagia dengan orang lain.
Jika dia bukan jodoh aku, gantikan aku dengan yang lebih hebat daripadanya.

Aku selalu keliru dengan rasa hati sendiri.
Aku selalu fail untuk buat keputusan yang tepat.
Aku selalu kecewa dengan jalan yang aku pilih.

Cuma,
aku tak suka dipaksa untuk ikot cakap orang.
Walaupun kata keluarga sendiri.
Aku rela dengar nasehat,
Tapi bukan arahan.
Nanti aku lebih keras.
Lantas keputusan aku berlandaskan emosi semata.
Dan pandangan aku terhadap petunjuk tuhan jadi kabur.

Aku perlu ruang.
Kekadang rasa nak pergi jauh.
Supaya aku lebih calm.
Aku perlu seorang yang tidak berat sebelah dalam memberi pandangan.
Yang tidak prejudis pada mana-mana pihak.

Mengadu dengan tuhan sudah aku buat.
Tapi hati aku belom cukup cerah untuk melihat arah tuju dari tuhan.
Mungkin usaha aku belom cukup.
Mungkin hati aku masih hitam.

Aku keliru.
Cuma itu yang boleh aku katakan.

0 comments:

 
Template by suckmylolly.com