Friday, July 16, 2010

defining identity

sejak akhir-akhir ni baru aku paham keinginan aku yang sebenar. rupanya selame ni aku ade sedikit conflict of identity i guess. bos cakap aku ske nak pelik dari orang lain. die pon pelik jugak, same la bos ngan anak buah.

aku suka sate.sangat suka.sangat sedap.tapi aku tak suka daging. aku suka ayam.buger pon macam tu. aku suke buger ayam dabel tanpa mayonis. roomate aku cakap aku poyo tak makan mayonis, bajet buleh slim tak makan mayonis.dah memang aku bukan penggemar mayonis. rasa nak muntah je bile teringat benda putih tu. not my taste okeh.tapi takdela langsung tak leh nak telan.kalo dalam buger mekdi tu slambe jugak aku telan.cume jangan ada menda yang remind me of the mayonis, nanti tengkok aku otomatik meremang, tekak pon kembang secara spontan.

aku suka jeans.kemana-mana pon aku buleh pakai mcm tu.aku benci skirt.at least for now, aku memang benci skirt.baju kurung pulak cume untuk kenduri kendara dan hari raya.yang aku leh pakai setiap masa cumelah jeans.sekarang nih aku berazam untuk mencari kerja yang memerlukan aku pakai jeans setiap hari macam masa latihan industri dahulu.best sangat.balik keje leh kuar bercanda tros.sangat economic. jimah sile hire saya dengan segera.

walau macam mana aku bergaya pon aku tetap perempuan.aku tetap suka warna-warna pastel dan kadang-kadang sedikit teruja dengan warna pink seperti piggy itu, cuma aku mungkin dikalangan mereka yang bencikan kegedikan.jadi aku bukan perempuan sopan dan ayu yang kuar bersama lelaki berbaju kurung.definitely not me.aku juga bukan perempuan yang bawa payungmerata unless its rainy day.dan aku bukan perempuan yang control2 gelak unless aku bersama warga yang boleh aku anggap tua.

aku suka kerja yang boleh meningkatkan fitness aku.masa zaman aku slim dulu pon aku tetap suka pekerjaan yang sebegitu. penah pada satu ketika, aku dan bestest friend terpaksa mengangkat step up atau bahasa mudahnye transformer seberat plus minus 70kg berdua. penah juga angkat current transformer yang lebih glemer dipanggil sotong. tapi kitorang masih sempat gelak ketawa sebab kami suka dan selesa dengan cara kerja sebegitu. i dont mind wearing coverall,i dun mind to put on the white helmet on my head along with the chain strap,i dun mind to wear ear plug and superheavy pair of boots.i dun mind at all.

dan sekarang aku tengah pening nak wat employment rejection letter.

4 comments:

Shepha said...

aku juga bukan perempuan yang bawa payungmerata unless its rainy day.dan aku bukan perempuan yang control2 gelak unless aku bersama warga yang boleh aku anggap tua.

yeah baby.
tepat dan jitu.

terutama sekali berjalan di taman sambil berpayung.bershades di tempat bersuhu rendah.dan berlilit2 di tempat yg ada direct sunshine

damn.ada jugak perempuan begitu.

We're still young ladies.only better:)

PuEnG said...

Part angkat step up and sotong tuh mmg menarik...Bring back old memories...kah kah kah

melur natasha said...

shipa: dia sudah bersedia untuk life of 30s kot..hahahaha

pueng: yeah..kalo ktorg igt crite nih,muke ko juga pasti dlm ingatan..hahaha

Shepha said...

she's lame.

fullstop.

dah la stalk aku.

 
Template by suckmylolly.com