Tuesday, June 1, 2010

drama panjang yang pengakhirannya adalah satu kematian.

Owh man. Ayat favourite Danish,anak buah sulung aku. bile aku paksa dia makan ketika aku menjadi baby sitter part time di negara 4 musim itu selama empat bulan. Bukan enam bulan seperti di claim oleh petugas emirates airlines yang tak benarkan aku check in itu ya. buley masok pra sekolah dan blaja mengira semula okeh.


ini satu-satunya anak buah perempuan setakat ini, aina nisrina


yang kiri firas wafri, yang kanan muhamad danish


Sangat seronok menjaga kanak-kanak kecil, apetah lagi dia adelah anak buah. Kalau anak sendiri aku tak pasti ape rasanya sebab I don’t have any. kadang-kadang rasa geram sangat. Rase nak cubit-cubit. Tapi bile die start buat muke comel, jadi calm tros. I just wondering why few people especially those yang get pregnant out of wedlock, sampai hati nak buang these babies yang sangat adorable. Hell yeah, im not in their shoes. Aku tak tahu ape kau rase. Definitely aku tak tahu ape yang haunting you. And aku tak dengar any voice dari langit if you said so.

kanak-kanak memang pandai buat muke meruntun-hati-sesiapa-yang-melihat kan??


kasik auntie chance nak intefrem pulak okeh.


Macam aku penah cakap, kalo kite hodoh, jangan buat perangai macam betina. If kita bodoh, jangan buat perangai macam hamster. Hamster suke makan anak die kan? Orang kata die makan anak die sebab anak die sakit. Aku tak pasti. Aku macam pelik ngan action kau tanam baby dekat shah alam tu. Kau tak rasa sket sayang pon yeh after few days kau bela dia? I guess you are not human kot. Kau hamster kan? i knew it. Cuma berbeza dari segi rupa dan bentuk. Vampire dalam twilight tu pon sayang anak dia. Ada jugak rasa risau dia bile Edward Cullen tu lari.

Jalan pintas dalam konteks yang lain memang bagus. Cepat dan mudah. Cuma in life there is no such name called short cut. jalan itu cuma one of options yang dibisikkan oleh syaiton untuk teros liputi kau dengan titik-titik hitam dalam drama so called life. where you yourself is the director, the producer and the actor.


6 comments:

rAmiZa.mY said...

agaknye kenapa dia sanggup mengandung 9 bln dan akhirnya tanam gitu je (aku xsure bby tu mati sbb tanam or kene tanam sbb mati)..
kalu malu baik gugur je awl2..
dr tunggu bby tu jd bby..
eh ape aku ckp ne?

melur natasha said...

hahaha..ituler..pnat jek muntah2,pastu badan pon da out of shape,lastly buang jek mcm tu.buang mase mkn byk2 dlu sbb nak bela budak dlm perot tu..

Shepha said...

kalau cakap bodoh, marah, asyik cakap anak bangsa sendiri bodoh,tapi kata pi la sekali ,BODOH.
nak seronok tak pandai pakai protection.
bukan nak galakkan,but it's better dari ko tanam anak yg dah bernyawa tu tepi rail komuter kan?
bangsa lain bertaun2 duduk serumah,tak mengandung pun.
IDIOT~

melur natasha said...

mereka nih kiblatnya sudah lari, akhirnya benda bodoh pon die rasa bijak..

mia sarah hemiza said...

sedeh btol. :(
nape dorg ni hati mengkarung!
kalau tak nak jangan buat, bodoh!

k.e.r.i. said...

dia sanggup mengandung 9 bulan sebab taknak sakit masa gugurkan anak dan takde duit untuk kos tersebut.

 
Template by suckmylolly.com